|
Sochařský přístup k formování skla pomohl Marii Glückaufové využít hmoty ve smyslu svébytného výrazového prostředku umělecké mluvy. Souběh návrhů užitkových předmětů s nezávislými artefakty autorce umožnil vyvažovat dekorativní předpoklady skleněné hmoty s poselstvím myšlenek, které prostupují díky zvoleným tvarům odrazy světel a stínů ve výrazně plastické podobě. Na základě inspirací, které nacházela v mnohotvárnosti přírody, obohatila výchozí geometrické tvarosloví spojením skla s živly obroušenými kameny. Působivý kontrast obou materiálů, nehledě na jejich společný geologický původ, poskytuje smyslovému vjemu nenápadným způsobem dávnověké spojení mezi činností přírody a tvůrčí prací člověka. Ve formálním smyslu souzní koncepční přístup Marie Glückaufové z posledních let s tendencemi projevů aktuálního umění přítomnosti. Její osobitá díla mají nadto hlubší smysl poukazem ke stále platným souvislostem našeho života s rytmem přírodního koloběhu, který lidská pýcha, zaslepená technickými objevy, tak často přehlíží.
|
|